برترین تولید کننده میلگرد بستر

انتخاب تولید کننده و فروشنده معتبر، یکی از مسائلی است که همواره در هنگام خرید یک محصول اهمیت فراوان دارد. در این مقاله از خانه بلوک قصد داریم تا برترین کارخانه و تولید کننده میلگرد بستر را به شما عزیزان معرفی کنیم. بدین منظور ابتدا به آشنایی با میلگرد بستر می‌پردازیم. تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

راهنمای مطالعه نمایش

معرفی برترین تولید کننده میلگرد بستر

یکی از برترین تولید کننده میلگرد بستر، شرکت خانه بلوک است که علاوه بر تولید، تامین کننده محصولات نیز می‌باشد. این شرکت محصولات خود را با بهترین کیفیت و با مرغوب ترین مواد اولیه تولید می‌کند و امکان ارسال سفارشات به سراسر ایران را دارد. میلگرد بسترهای تولید شده در مجموعه خانه بلوک در انواع نردبانی و خرپایی و در سایزهای مختلف به مشتریان گرامی عرضه می‌شود. مجموعه خانه بلوک را می‌توان به عنوان یکی از برترین کارخانه های میلگرد بستر در ایران دانست. جهت مشاوره با کارشناسان فروش خانه بلوک و یا ثبت سفارش، با شماره 021284283 تماس حاصل فرمایید.

photo 2024 05 08 05 05 50

آشنایی با میلگرد بستر

یکی از مهمترین مسائل در هنگام ساخت یک سازه، بحث ایمن سازی آن است. یکی از روش‌های افزایش ایمنی ساختمان، مقاوم سازی دیوارهاست. یکی از بهترین مصالح برای مقاوم سازی دیوارها، میلگرد بستر است. میلگرد بستر المانی است که از دو میلگرد طولی موازی با یکدیگر که در میان آنها مفتول‌های عرضی قرار گرفته‌اند به وجود آمده است. برای ساخت میلگرد بستر ابتدا دو میلگرد را در حالت موازی با یکدیگر قرار می‌دهیم و پس از آن مفتول‌هایی را به صورت خرپایی یا نردبانی در میان این دو میلگرد جایگذاری می‌کنیم. به این صورت، میلگرد بستر در انواع نردبانی و یا خرپایی تولید می‌شود.

  1. میلگرد بستر نردبانی یا پلکانی : در میلگرد بستر نردبانی، مفتول‌های عرضی به صورت موازی با یکدیگر و عمود بر میلگردهای طولی هستند.
  2. میلگرد بستر خرپایی یا زیگزاگی : در میلگرد بستر خرپایی، مفتول‌های میانی یا همان مفتول‌های عرضی، به صورت زیگزاگی در کنار یکدیگر قرار داده می‌شوند.
میلگرد بستر
میلگرد بستر نردبانی و خرپایی

میلگرد بستر عموما در عرض‌های 5.5، 11 و 15 سانتیمتر تولید می‌شود که وزن آنها به ترتیب 670 گرم، 730 گرم و 770 گرم است. مفتول‌هایی که در تولید این محصول مورد استفاده قرار می‌گیرد، قطر 4 میلیمتر دارند. البته در صورت سفارش و به دلخواه مشتریان می‌توان میلگرد بستر را با مفتول‌های 6 میلیمتری نیز تولید کرد. طول میلگردهای بستر تولید شده معمولا 3 متر است.  تمامی ادوات میلگرد بستر، یعنی میلگردها، مفتول‌ها، گیره و قلاب، همگی ازجنس فولاد گالوانیزه هستند. وجود پوشش گالوانیزه بر روی فولاد موجب می‌شود تا محصول تولید شده به سرعت دچار پوسیدگی و یا خوردگی نشود. در صورتی که این پوشش بر روی فولاد قرار نگیرد، میلگرد بستر به مرور دچار پوسیدگی شده و در محل اتصال، دچار انفصال می‌شود. بهتر این است که بر روی میلگرد بستر تولید شده، زینک اسپری شود. این امر موجب می‌شود تا محصول به صورت کامل خاصیت ضد زنگی پیدا کند و دوام و طول عمر بالایی داشته باشد.

روش تولید میلگرد بستر

روش تولید میلگرد بستر ، چند مرحله‌ای است. در اولین مرحله از ساخت این محصول، کلافی با قطر 5.5 میلیمتر را طی عملیاتی کشسانی به مفتول‌های 4 میلیمتری تولید می‌کنند. پس از آن، در مرحله دوم از تولید محصول، مفتول‌های تولید شده را به کوره‌هایی با دمای 900 درجه سانتیگراد منتقل می‌کنند تا بر روی آنها عملیات آنیل شدن صورت گیرد. مرحله بعدی، این است که مفتول‌ها را توسط دستگاه‌های تمام اتوماتیک آجدار کنند. آخرین مرحله از فرآیند تولید این محصول، تبدیل میلگردها و مفتول‌های تولید شده به میلگرد بستر است.

قیمت و خرید میلگرد بستر

قیمت میلگرد بستر به عوامل متعددی بستگی دارد. به عنوان مثال یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت میلگرد بستر ، سایز مفتول مورد استفاده در ساخت آن است. یکی دیگر از عوامل مهمی که بر روی قیمت نهایی این محصول اثر مستقیم دارد، قیمت جهانی فولاد و ارز است. وجود یا عدم وجود پوشش گالوانیزه بر روی فولاد نیز موجب کاهش یا افزایش قیمت میلگرد بستر می‌شود، به این صورت که در صورت وجود پوشش گالوانیزه بر روی میلگرد بستر، قیمت آن با افزایش رو به رو خواهد شد. هنگام خرید میلگرد بستر باید نوع میلگرد مورد نیاز خود را انتخاب کنید. باید به این نکته توجه داشته باشید که به صورت کلی مقاومت میلگرد بستر خرپایی نسبت به میلگرد بستر نردبانی بیشتر است به همین دلیل تقاضای آن بیشتر بوده و بیشترخریداری می‌شود.

میلگرد بستر در ساختمان
میلگرد بستر در ساختمان

چرا شناخت تولید کننده میلگرد بستر اهمیت دارد؟

یکی از موضوعاتی که هنگام خرید میلگرد بستر حتما باید مورد توجه قرار داد این است که محصول مورد نظر را از شرکت‌ها و فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید. میلگرد بستر محصولی است که استفاد از آن مقاومت دیوارها و سازه را به میزان بسیار زیادی افزایش می‌دهد، اما در صورت استفاده از میلگرد بستر نا مناسب، نه تنها ایمنی ساختمان تضمین نمی‌شود، بلکه با کاهش مقاومت دیوارها رو به رو خواهیم بود. به همین جهت خرید میلگرد بستر با کیفیت و مرغوب از تولید کننده و شرکت معتبر، امری ضروری است که حتما باید مورد توجه قرار گیرد.

انواع میلگرد بستر
انواع میلگرد بستر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *